امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ پلیس مالزی در خصوص تلاش‌های اعضای گروه خلافت اسلامی داعش برای دزدیدن شهروندان خارجی و همچنین دزدی از بانک‌ها در مالزی هشدار داد. به گزارش مالزین اینسایدر، داتوک تاج الدین مهد عیسی، رئیس پلیس کوالالامپور، عنوان کرد که اعضای گروه داعش در مالزی برای تامین هزینه‌های خود در حال طرح ریزی نقشه‌ آدم ربایی شخصیت‌های مهم از جمله خارجیان و همچنین دزدی از بانک‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، از جمله مکان‌هایی که اعضای داعش برای انجام فعالیت‌های خود در نظر گرفته‌اند می‌توان به مراکزی که خارجیان حضور زیادی در آنجا دارند مانند دفاتر دولتی در پوتراجایا اشاره کرد.

اوهمچنین اشاره کرد که این گروه در حال برنامه ریزی برای حمله به ایستگاه‌های پلیس و مراکز نظامی برای تامین سلاح‌های مورد نیاز خود هستند.

رئیس پلیس کوالالامپور گفت: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که طرفداران داعش در مالزی از مرحله عضو گیری و آموزش اعضا عبور کرده و در حال حاضر در مرحله دوم (آدم ربایی و دزدی) هستند.

او به نیروی پلیس، به خصوص روسای پلیس منطقه و ایستگاه‌های پلیس توصیه کرد در برابر تهدیدات بالقوه در حالت هشدار باقی بمانند.

در روز 26 آوریل، پلیس 12 مرد مظنون به توطئه برای راه اندازی حمله به اهداف استراتژیک و دارایی های دولتی را در منطقه کلانگ ولی بازداشت کرد که در پی این عملیات مقداری سلاح گرم و تجهیزات ساخت بمب کشف شد.

تاج الدین افزود: پلیس در حال حاضر اطراف مناطقی که می تواند توسط شبه نظامیان مورد هدف قرار گیرد نقل مکان کرده و مسایل امنیتی تشدید یافته است. همچنین پلیس در این راستا با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های امنیتی همکاری خواهد کرد.

او ادامه داد که مالائی‌های که برای پیوستن به گروه خلافت اسلامی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند تحت تاثیر این آموزه بوده‌اند که این جنگ آخر زمان می‌باشد.