خشونت در مالزی به سطح نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده و بریدن سر قربانیان به یکی از روش‌های رایج قتل در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)، این روزها اخبار زیادی خصوص قتل و جنایت در رسانه‌های مالزی منتشر می‌شود که در آنها قربانیان سر بریده شده‌اند.

در یکی از جدیدترین این اخبار روزنامه استار از پیدا شدن جنازه یک مرد 43 ساله در اتاقش در منطقه پتالینگ جایا خبر داد که گلویش بریده شده بود. بررسی‌ها در خصوص علت مرگ این فرد ادامه دارد.

روزنامه مالای میل نیز در گزارشی که هفته گذشته منتشر کرد نوشت که جنازه یک فرد خارجی با سر بریده در پنانگ پیدا شده است. جنازه این فرد در مقابل یک معبد بودایی پیدا شد و هنوز هویت وی مشخص نشده است. پلیس معتقد است که قتل این فرد کار همان گروهی است که 18 میانماری دیگر را به طرز فجیعی به قتل رسانده‌اند.

این روزنامه در گزارش دیگری که ماه اکتبر منتشر شده عنوان کرده بود که طی 10 ماه گذشته جنازه 17 نفر با سرهای بریده پیدا شده است که همگی آنها اهل کشور میانمار بوده‌اند.

روزنامه استار نیز ماه مارس امسال طی خبری عنوان کرد که جنازه یک زوج جوان در حالی که سر آنها بریده شده بود در آپارتمانی در کوالالامپور پیدا شد.

جستجویی ساده در اینترنت انواع خبرهای سر بریدن در مالزی را نشان می‌دهد که جای نگرانی جدی برای مسئولان این کشور دارد.