امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ یک روزنامه استرالیایی گزارش کرده است که بسیاری از دانشجویان مالزیایی در ایالت ویکتوریا با مشکلات زیادی برای تامین معاش خود روبرو هستند و به همین رو به صف بی‌خانمان‌ها برای دریافت غذای رایگان پیوسته‌اند. به گزارش روزنامه مالای میل، روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در مطلبی عنوان کرده است که حدود 50 دانشجوی بین‌المللی که اغلب آنها از مالزی و آمریکای جنوبی هستند به طور معمول در صف دریافت غذای بی‌خانمان‌ها حضور دارند.

این روزنامه به نقل از برندان نوتل، یکی از مسئولان مرکز خیره برای بی‌خانمان‌ها نوشت: آنها واقعا برای امرار معاش دچار مشکل هستند، بسیاری از آنها مجبور به کار کردن هستند و دستمزدی معادل 7 دلار (25 رینگیت) در هر ساعت دریافت می‌کنند.

او که در پاسخ به انتقاد از این موضوع سخن می‌گفت، تصریح کرد: وقتی داستان این دانشجویان را می‌شنویم می‌بینیم که واقعا آنها به این غذای رایگان نیزا دارند. اگر آنها به این غذا نیاز نداشتند به اینجا نمی‌آمدند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که استرالیا یکی از گرانترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است و دانشجویان خارجی برای تامین هزینه‌های مجبور به کار کردن و یافتن راه‌های جدید برای صرفه‌جویی هستند.