محمد صالح نیکبخت با اظهار اینکه چندی پیش درخواست وکالت این خبرنگار را ارائه کرده بوده به کمپین گفت: «بازپرس پرونده جیسون با وکالت او موافقت نکرده است.»

محمد صالح نیکبخت، وکیل دادگستری به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که با درخواست وکالت او برای پرونده جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست تاکنون موافقت نشده است. این وکیل دادگستری با اظهار اینکه چندی پیش درخواست وکالت این خبرنگار را ارائه کرده بوده به کمپین گفت: «با درخواست وکالت من موافقت نشد.» جیسون رضاییان به همراه همسرش یگانه صالحی در تاریخ ۳۱ تیرماه در تهران بدون توضیح مشخصی بازداشت شدند. یگانه صالحی اوایل مهرماه با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

این وکیل با اشاره به امنیتی بودن پرونده این خبرنگار به کمپین گفت تا زمانیکه این پرونده به دادگاه ارسال نشود وکیل نمی تواند دخالتی در آن داشته باشد. محمد صالح نیکبخت همچنین به کمپین گفت هیچ اطلاعی از اتهام جیسون رضاییان ندارد و نمی داند که بازجویی این روزنامه نگار تمام شده یا هنوز ادامه دارد.

جیسون رضاییان به همراه همسرش یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال امارات روز ۳۱ تیرماه در تهران بازداشت شد بدون اینکه اتهامات آنها مشخص باشد. با این حال یگانه صالحی با قرار وثیقه اوایل مهرماه آزاد شد. برادر جیسون رضاییان با ارسال ایمیلی به دفتر روزنامه واشنگتن پست در روز ۶  اکتبر (۱۴ مهرماه) اعلام کرد که یگانه صالحی آزاد شده است.

علی رضاییان، برادر جیسون رضاییان در این ایمیل همچنین نوشته بود که یگانه صالحی قبل از آزادیش توانسته با همسر خود ملاقات کند و گفته وضعیت جسمی جیسون علیرغم دو ماه و نیم حبس مناسب بوده است. با این حال آنها به دلیل ابتلای جیسون به فشار خون و نیاز به استفاده از قرص های روزانه نگران وضعیت سلامت او هستند.

تاکنون هیچکدام از مسولان قضایی ایران در خصوص علت و اتهام جیسون رضاییان توضیحی نداده اند. این خبرنگار نزدیک به سه ماه است که در زندان به سر می برد.