امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی روز یک شنبه اعتراض جمعی از مسلمانان به نصب صلیب روی دیوار یک کلیسا در “تامان مدان” منجر به برداشتن صلیب از روی دیوار این کلیسا شد. به گزارش تارنمای استار، معترضان معتقد بودند حضور صلیب روی دیوار کلیسا باعث به چالش کشده شدن جمع کثیر مسلمانانی که در این منطقه زندگی میکنند شده، همچنین می‌تواند ذهن جوانان مسلمان را تحت تاثیر قرار دهد.

پس از این اتفاق ” زاهد حمیدی” وزیر کشور مالزی اعلام کرد با معترضان که یکی از آنها برادر “خالد ابوبکر” بازرس کل پلیس است برخورد قانونی خواهد شد. او در جواب اینکه آیا با معترضان طبق قانون ضد اغتشاش رفتار خواهد شد، اضافه کرد، هر کس باعث جریحه دار شدن دین دیگری شود موجب اغتشاش در این کشور شده است.

رهبران دینی مسلمان چند سازمان غیر دولتی در مالزی نیز این اقدام را مورد انتقاد قرار دادند. “محمد سری زین العابدین” مفتی پرلیس اعلام کرد، حفاظت از تمام اماکن دینی و عبادی بخشی از جهاد است و اسلام اجازه بی احترامی به هیچ دینی را به پیروانش نمی‌دهد.

او افزود عیسی (ع) یکی از پیامبران خداست و اگر کسی به او اعتقاد نداشته باشد مسلمان نیست. کسانی که در دین خود استوار باشند با یک صلیب به چالش کشیده نخواهند شد. “سیف الدین عبدالله” مدیر حزب اعتدال نیز اعلام کرد، اسلام دینی است که آزادی مذاهب را تائید می‌کند.

بسیاری دیگر از سازمانهای غیر دولتی همچون خواهران اسلام و مالزی واحد نیز این اقدام را محکوم کردند.