امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ امروز مصادف با اولین ماه قمری سال نو چنین است و  “چاپ گواه مه” نامیده میشود. “چاپ گواه مه” روزی است که جوانان در آرزوی ازدواج نارنگی یا پرتقال مندرین را به همراه اسم خود به رودخانه می‌افکنند تا به دست شریک زندگیشان برسد. مالزی که در سالهای اخیر تبدیل به کشوری چند ملیتی شده است نیز میزبان جشنهای گوناگون از فرهنگهای متفاوت است. مالزی در سالهای اخیر کشوری است که به واسطه ی چند فرهنگی بودنش مقصد گردشگران بی شماری بوده است.

جشنواره “چاپ گواه مه” در روز پنج شنبه ۵ مارچ در اغلب نقاط ساحلی مالزی از جمله پنانگ برگزار خواهد شد. این جشنواره که به ولنتاین چینیها نیز شهرت دارد زیر نور ماه کامل و در کنار ساحل برگزار می‌شود تا جوانان در آرزوی ازدواج بتوانند شانس خود را در یافتن همسر امتحان کنند. در واقع ولنتاین چینیها روزی برای شروع زندگی مشترک جوانان است.

طی سالهای اخیر کشور مالزی با برگزاری جشنواره های مختلف از قومیتهای مختلف ضمن پاسداری از فرهنگ پیشینیان اقدام به جذب گردشگران بی شماری از سرتاسر جهان زده است. بازدید کنندگان از جشنواره چاپ گواه مه پنانگ که توسط اداره گردشگری این شهر برگزار خواهد شد، می‌توانند از انواع غذاهای متنوع که در کنار ساحل سرو خواهد شد و انواع بازی و سرگرمی همچنین آتش بازی لذت ببرند ضمن اینکه برای یافتن همسر همانند سنت چینیها پرتقالی هم به دریا پرتاب کنند.