یگانه صالحی، همسر جیسون رضاییان و خبرنگار روزنامه  نشنال امارات که به همراه همسرش روز ۳۱ تیرماه بازداشت شد، آزاد شده است.

روزنامه واشنگتن پست، روز ۶ اکتبر(۱۴ مهرماه) در خبری منتشر کرد که یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال امارات که به همراه همسرش، جیسون رضاییان در روز ۳۱ تیرماه در تهران بازداشت شد، از زندان آزاد شده است. طبق این گزارش یگانه صالحی، اواسط هفته گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد شده اما همچنان همسرش در زندان است.

این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه چند ساعت پس از انتشار خبر آزادی این روزنامه نگار در کنفرانس خبری از آزادی این روزنامه نگار اظهار بی اطلاعی کرد. محسنی اژه ای در نشست خبری و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آزادی یگانه صالحی گفته است:‌«در رابطه با خبر آزادی که شما می گویید اطلاعی ندارم.» او همچنین گفته که هنوز کیفرخواست این پرونده صادر نشده است.

علی رضاییان، برادر جیسون رضاییان طی ایمیلی که برای روزنامه واشنگتن پست فرستاده، نوشته است که یگانه صالحی قبل از آزادیش توانسته با همسر خود ملاقات کند و گفته وضعیت جسمی جیسون علیرغم دو ماه و نیم حبس مناسب بوده است. با این حال برادر رضاییان در این نامه نوشته که به دلیل ابتلای جیسون رضاییان به فشار خون و نیاز به استفاده از قرص های روزانه انها نگران وضعیت او هستند.

برادر جیسون رضاییان همچنین در این نامه نوشته که آنها با توجه به اینکه جیسون رضاییان هیچ جرمی مرتکب نشده، دعا می کنند تا دولت ایران جیسون را آزاد کند. او در این نامه همچنین نوشته خانم یگانه صالحی و خانواده اش با توجه به شرایط شان مصاحبه ای با رسانه ها نخواهند داشت.

جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران، یگانه صالحی، همسر او و خبرنگار روزنامه امارتی نشنال به همراه دو نفر دیگر که هویت شان تا به حال عنوان نشده است روز ۳۱ تیرماه در تهران دستگیر شدند. هر دو همراهان آنها که تابعیت آمریکایی داشتند پس از مدتی آزاد شدند.

برای اولین بار غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری تهران روز سوم مرداد ماه با تایید خبر بازداشت خبرنگار واشنگتن‌ پست اظهار داشت: «این موضوع در مرحله تحقیقات مقدماتی است و برای اطلاع‌رسانی درباره آن باید بررسی‌های فنی و بازجویی صورت گیرد.»