صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است و با گروه تروریستی داعش همکاری دارد، یک گروگان مالزیایی خود را آزاد کرد. تروریست های ابوسیاف این نظامی مالزیایی را تیر ماه سال گذشته ربوده و در قبال آزادی او تقاضای باج کرده بودند.

تارنمای روزنامه های استار و نیو استریت تایمز مالزی اعلام کردند تروریست های گروه ابوسیاف این گروگان را پس از مذاکرات طولانی مقامات امنیتی این کشور و فیلیپین آزاد کردند. تاکنون مشخص نشده است مالزی در برابر آزادی این گروگان باجی به گروه تروریستی ابوسیاف که در هفته های گذشته با حملات سنگین ارتش فیلیپین روبرو بوده، پرداخت کرده است.

چان سای چوین نظامی ۳۲ ساله پس از حمله نظامی گروه ابوسیاف به نظامیان مالزی در ایالت صباح که یک کشته برجای گذاشت ربوده و به جنگل های انبوه جزیره جولو در فیلیپین منتقل شد. ابوسیاف برای آزادی این مالزیایی تقاضای یک میلیون دلار باج کرده بود.

چان سای چوین روز گذشته آزاد و به سولو فرستاده شد. تروریست های ابوسیاف همزمان با آزادسازی این گروگان مالزیایی، دو معلم را در شهر ساحلی تالوسان از استان زامبوانگا سیبوگای در جنوب فیلیپین ربودند. گروه تروریستی ابوسیاف۲۵ مهر ماه دو گروگان آلمانی خود را پس از دریافت باج پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری آزاد کرد.

برخی اطلاعات نشان می‌دهد تروریست های ابوسیاف هم اکنون بیش از ۱۵ گروگان اروپایی، ژاپنی و فیلیپینی را در اختیار دارند. گروه تروریستی داعش طی سال های گذشته بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون دلار فدیه یا سربها بابت گروگان های خود دریافت کرد و گروه تروریستی ابوسیاف نیز به جز دریافت باج پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری بابت آزادی دو گروگان آلمانی، طی سال های اخیر حدود یک و نیم میلیون دلار باج گرفته است.

در عملیات اخیر ارتش فیلیپین در جنوب این کشور بر ضد تروریست ها، ۲۴ عضو ابوسیاف کشته و ۲۷ نفر دیگر مجروح شدند.