امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ نتایج تازه‌ترین مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که مالزی محبوبترین مقصد گردشگری برای مسلمانان در جهان است. روزنامه مالای میل نوشت، مطالعه مشترک شرکت مستر کارت و شرکت Crescentrating  حکایت از آن دارد که به رغم بروز دو حادثه هوایی مهم در مالزی طی سال گذشته میلادی، این کشور همچنان برترین مقصد گردشگری برای مسلمانان بوده است.

پس از مالزی، کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان، قطر و اندونزی در مکان‌های بعدی برترین مقاصد گردشگری مسلمانان قرار گرفته‌اند.

این مطالعه کشورهای جهان را بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون در دسترس بودن نیازهای اساسی مسلمانان از جمله رستوران‌های حلال، نماز خانه و مراکز خرید و هتل‌های اسلامی رتبه بندی کرده است.

مجموع امتیازات به دست آمده در بخش‌های مختلف نمره‌ای را تشکیل می‌دهد که به شاخص جهانی مسافرت مسلمانان مشهور است و امتیاز مالزی برابر با 83.8 بوده که از دیگر کشورهای جهان بالاتر بوده است.

فاضل بهرالدین، مدیرعامل شرکت Crescentrating در این خصوص گفت: برای گردشگران مسلمان در سال 2014 مالزی همچنان اولین مقصد بود زیرا این کشور امکانات بسیار خوبی در اختیار مسلمانان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال 2014 بیش از پنج میلیون و 900 هزار مسلمان از سراسر جهان از مالزی دیدن کردند که نسبت به پنج میلیون و 700 هزار نفر در سال 2013 افزایش خوبی نشان می‌دهد.