در طول یک جستجوی هوایی برای یافتن پرواز  QZ8501 هواپیمایی ایرآسیا اندونزی، بقایایی یافت شده است که به احتمال زیاد از هواپیمای  از دست رفته می باشد.
به گزارش صدای ایرانیان(نمایندگی مالزی) و به نقل از سایت خبری استار آنلاین مدیر کل هواپیمایی اندونزی گفت است که تیم های نجات اشیایی را رؤیت کرده اند که شبیه به بدن انسان گزارش شده است.
دی جکو مورجات موجو مدیر کل حمل و نقل هوائی اندونزی عنوان کرد که “در حال حاضر، می توان تایید کرد که آن هواپیما، هواپیمایی ایرآسیا است”.
سخنگوی رئیس نیروی دریایی به خبرنگاران به طور جداگانه در روز سه شنبه گفت که “خدمه ی کشتی چندین بدن انسان را در سطح دریا نه چندان دور از بقایا رویت کرده اند.”
 سخنگوی نیروی دریایی مناهام سیمورانگیر گفت  که ما در حال بررسی هستیم که آیا کسی هنوز زنده هست یا نه؟
اشیایی شبیه درب هواپیما در جستجوی هوایی که در شرق آخرین محل شناسایی پرواز QZ8501 در روز یکشنبه بود ردیابی شد.
معاون نیروی هوایی اندونزی مارشال آگوس پوترانتو به خبرنگاران در پنگ کلامبون در مرکز کالیمانتان در جزیره بورنئو گفت: ما حدود 10 اشیاء بزرگ و بسیاری از اشیاء کوچک تر سفید رنگی را که به راحتی نمی توان  ازعکس تشخیص داد، کشف کرده ایم.”
“موقعیت 10km  از محلی است که در آن هواپیما آخرین بار توسط راداررکورد شده است.”
تلویزیون محلی در حالی او را نشان داد که 10 عکس از اشیاء مذکور شبیه به درب هواپیما، اسلاید اضطراری و یک شی جعبه مانند را نمایش می داد.
ساعت 7:24 یکشنبه 28 دسامبر 2014 یک فروند هواپیمای ایرباس A320-200 که از مقصد سورابایا عازم سنگاپور بود در حریم هوایی اندونزی ناپدید شد.
به گفته این شرکت هوایی پرواز ۱۶۲ سرنشین داشته است.
هادی مصطفی،‌ یک مقام وزارت ترابری، به رسانه های محلی گفت که تماس هواپیما بر فراز دریای جاوا که بین سورابایا و سنگاپور قرار دارد قطع شد. او گفت که هواپیما پیش از قطع تماس خواستار هدایت در مسیری غیرعادی شده بود.
هواپیمایی ایر-آسیا، یک شرکت هوایی ارائه‌کننده پروازهای ارزان قیمت در مالزی است. این شرکت هوایی، خدمات پروازی بین‌الملل به ۱۰۰ نقطه جهان در ۲۲ کشور ارائه می‌کند.