امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ نورایزا انور، نماینده پارلمان و دختر انور ابراهیم، رهبر مخالفان دولت مالزی که محبوبیتش درمالزی رو به افزایش است روز دوشنبه بازداشت شد. تارنمای استار در این مورد نوشت، نورایزا انور که پس از زندانی شدن پدرش کارزاری را بر ضد دولت نجیب تون رزاق و برای آزادی انور ابراهیم راه انداخت، تحت قانون ضد اغتشاش بازداشت شده است. معاون یک مرکز پلیس مالزی، گفت که نورایزا انور بعد از ظهر دوشنبه با استناد به این قانون بازداشت شده است.

قانون ضد اغتشاش، مصوب سال 1948 در دوران استعمار مالزیاست. پیش از این گروهی از وکلای مالزی و مخالفان دولت نسبت به اعمال این قانون اعتراض و حمایت خود را از تغییر آن اعلام کرده اند.

مالزی طی ماه های گذشته به ویژه شهریور ماه امسال با استناد به قانون ضد اغتشاش به طور بی سابقه ای شاهد بازداشت مخالفان سیاسی دولت و فعالان اجتماعی بود که نگرانی بسیاری در پی داشت.

در سال های اخیر کلمه اغتشاش به طور گسترده ای در سیستم قضایی مالزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبق قانون ضد اغتشاش فرد محکوم به اغتشاش گری ممکن است به سه سال زندان محکوم شود.

نورایزا انور شنبه هفته گذشته تجمعی چند هزار نفری در شهر کوالالامپور در حمایت از پدرش، انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی راه اندازی کرد.

هر دو دختر انور ابراهیم پس از درگیری های سیاسی او در چند سال اخیر وارد دنیای سیاست شده اند، اما نورایزا در زمینه سیاست و حقوق بشر در مالزی فعالیت می‌کند و بسیاری از کارشناسان معتقدند این دختر جوان در آینده سیاسی این کشور نقش بازی خواهد کرد.

او که اکنون 35 سال دارد فعالیت های سیاسی خود را از طریق کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برای آزادی پدرش آغاز کرد و در سال 2008 میلادی وارد پارلمان مالزی شد و لقب جوان ترین عضو پارلمان را دریافت کرد.