گزارش‌ها حاکی از آن است که دسترسی به ماده مخدر ماریجوانا در دانشگاه‌های مالزی به راحتی امکان پذیر است.

به گزارش صدای ایرانیان و به نقل از روزنامه استار، قاچاقچیان مواد مخدر با عرضه گسترده ماده مخدر ماریجوانا در دانشگاه‌های سطح جدیدی در سیستم آموزش عالی (Higher Education) مالزی به وجود آورده‌اند.

تیم روزنامه استار با انجام بررسی‌های خود متوجه شده است که می‌وان به راحتی در برخی از دانشگاه‌های مالزی این ماده مخدر را پیدا کرد.

اعضای این تیم خود را به عنوان خریدار ماریجوانا معرفی کرده و در چند دانشگاه موجود در منطقه کلانگ‌ولی به دنبال فروشندگان این ماده مخدر گشتند و نهایت با جچوانی 20 ساله به عنوان فروشنده ماریجوانا آشنا شدند.

این فروشنده ماریجوانا به آنها گفته بود که مواد مخدر را از بیرون دانشگاه تهیه می‌کند و بین دانشجویان توزیع می‌کند. وی ماریجوانا را با قیمت پایه 50 رینگیت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

یک دانشجو که به گفته خودش به طور معمول در پارکینگ دانشگاه ماریجوانا مصرف می‌کند، اظهار کرد: تقریبا در تمامی دانشگاه‌ها می‌توان یکی از این فروشندگان ماریجوانا را پیدا کرد.

وی افزود: شما در دانشگاه تنها به یک فروشنده نیاز دارید، مابقی کار بین دانشجویان انجام می‌شود. آنها ماریجوانا را می‌خرند و بین خودشان توزیع می‌کنند.