عکس های جدید از پرواز MH17 نظريه غرب در مورد سقوط اين هواپيما را رد مى كند.

كانالى تلويزيونى در روسيه عكس‌هاى جالب توجه‌اى را منتشر كرده است كه نظريه مسكو را مبنى بر سقوط هواپيماى MH17 خطوط هواپيمايى مالزى توسط جت جنگى اوكراينى تاييد مي كند، هر چند كه برخى مفسرین اين عكس‌ها را فاقد اعتبار مستند مى‌دانند.

اين عكس‌ها، كه گفته می‌شود از يك ماهواره به دست آمده است، حاكى از آن است كه يك جت جنگى موشكى را به سمت يك هواپيماى مسافربرى، در شرق اوكراين پرتاب كرده و منجر به كشته شدن تمامى ٢٩٨ سرنشين آن در روز هفده جولاى شده است.

مسكو از مدت‌ها پيش اعلام كرده بود كه معتقد است اين هواپيما به دست ارتش اوكراين منفجر شده، در حالى كه مقامات غربى ادعا مى كردند كه هواپيما توسط يك موشك زمين به هواى روسى به دست جدايى طلبان اوكراينى مورد حمله واقع شده است.

پس از پخش اين تصاوير از كانال يك روسيه، بحث‌هاى فراوانى پيرامون صحت وسقم آن برانگيخته شده است.

“اندرى مِنشِنين” از مفسرين يكى از راديوهاى غير دولتى روسيه اين تصاوير را ساختگى خوانده و مي‌گويد زاويه حمله‌اى كه در اين تصاوير نمايش داده مى‌شود، با نقطه اصابت موشك به هواپيما هماهنگى ندارد.

“بلينگ كَت” خيرنگار يكى از سايت‌هاى بريتانيايى اين تصاوير را دروغى خام توصيف كرده و معتقد است تناقضات بسيارى در اين عكس‌ها مشاهده مى‌شود كه نشان‌دهنده اين است كه اين تصاوير مى تواند توسط ماهواره گوگل از سال ٢٠١٢ به ثبت رسيده باشد.

از زمان آغاز تنش ميان اوكراين و روسيه تلويزيون ملى روسيه مكرر گزارشاتى را پخش كرده است كه از موضع كاخ كرملين حمايت مي كند.

بر طبق يك نظر سنجى در جولاى امسال، تنها سه درصد از مردم روسيه معتقد بودند كه MH17 به دست شورشيان سقوط كرده است، در حالى كه هشتاد و دو درصد گفته‌اند اين هواپيما مورد حمله ارتش اوكراين قرار گرفته است.

انتشار اين عكس‌ها در آستانه نشست G20 در “بريس بين” صورت گرفته، جايى كه رييس جمهور پوتين بايد با انتقادات و اعتراضات سران كشورهاى غربى براى عملكرد خود در مقابل روسيه، مواجه شود.