امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ گسترش ارتباطات در ازای دریافت پول در فضای اینترنت باعث نگرانی وزارت بهداشت مالزی در گسترش مشکلات اجتماعی در این کشور شده است. به تازگی نوعی از روابط که با کمک از فضای اینترنت آغاز شده است باعث نگرانی سازمان بهداشت مالزی شده. در این نوع خاص از روابط مردان ثرتمند معروف به sugar daddies به دنبال دختران جوانی معروف به sugar baby برای همراهی و برقراری روابط جنسی در مدت مشخصی می‌گردند و در ازای ایجاد چنین رابطه ای ماهانه مبلغی پرداخت می‌کنند.

کمک هزینه ای که اغلب این دختران در قبال برقراری دوستی و رابطه جنسی با مردان ثروتمند دریافت می‌کنند گاهی بسیار اندک است. به گزارش تارنمای استار مالزی حالا هر sugar daddies می‌توانند تنها با پرداخت ۴۰۰ رینگیت در ماه یک sugar baby داشته باشد.

در فضای اینترنت و به واسطه وجود سایتهای دوست یابی دخترانی با سنین ۱۸ سال با مبلغی ماهیانه حدود ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ رینگیت وارد رابطه‌ای کوتاه مدت می‌شوند. وب‌سایت‌های رایج در این زمینه با دریافت اطلاعات افراد، آنها را به یکدیگر معرفی می‌کنند و به واسطه این تبلیغات و بالا بودن تعداد بازدید کنندگان پول سرشاری به جیب خود واریز می‌کنند.

در گزارشی که در تارنمای استار مالزی آمده است با مطالعه ای بر روی این افراد به نظر می‌رسد حدود ۵۰ درصد دختران دانشجو هستند و برخی از آنها تنها برای خرید لباس بهتر وارد چنین روابطی می‌شوند. براندون وید بنیانگذار یکی از این سایتها اعلام کرده است، اغلب دختران دانشجو مجرد هستند و نیاز مالی دارند و به همین جهت دست به انجام کار پاره وقت جنسی می‌زنند.

دکتر اندرو موهانراج رئیس سازمان بهداشت مالزی با ابراز نگرانی از این مسئله اعلام کرد این روش ارتباط در طولانی مدت می‌تواند باعث مشکلات اجتماعی فراوانی در این کشور شود.