امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ کودکان خارج از چهارچوب ازدواج آفریقایی – مالایی در مالزی حمایت نمیشوند. تارنمای استار گزارش داد، طی سالهای اخیر کودکان آفریقایی -مالایی زیادی خارج از چهارچوب ازدواج در این کشور به دنیا آمده اند. اما به نظر میرسد این کودکان از جانب هیچ کس حمایت نمیشوند. “حالیزا عبدالحلیم” که یک مددکار اجتماعی در امور زنان است اعلام کرد، زنان مالزیایی که اغلب از مردان آفریقایی باردار شده اند بین ۱۷ تا ۲۳ سال دارند.

او همچنین افزود، حتی یکی از این زنان دو بار از دو مرد آفریقایی صاحب فرزند شده است. او اضافه کرد، این کودکان ناخواسته نه تنها از جانب والدین خود حمایت نمی‌شوند که کسی هم تمایل به نگهداری از آنها ندارد. آنها حتی از جانب بستگان مادری خود نیز حمایت نمی‌شوند.

یکی از مراکز نگهداری از زنان بی سرپرست اعلام کرده، از سال ۲۰۰۹ تا کنون شاهد ۹ کودک آفریقایی – مالایی بدون حامی بوده اند. حالیزا عبدالحلیم گفت، تنها یک خانواده سرپرستی یکی از این کودکان را به مدت سه روز بر عهده گرفت و سپس وی را به علت عدم اطمینان از آینده کودک بازگرداندند.

حالیزا معتقد است، به دلیل تفاتهای آشکار این کودکان در جامعه مالزی و ترس از نگاههای جامعه هیچ کس تمایلی به حمایت از این کودکان ندارد.