امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ روز دوشنبه 23 فوریه استعدادهای موسیقی و هنرهای نمایشی افغانستان از سراسر جهان در کوالالامپور گرد هم خواهند آمد تا در مراسم معرفی استعدادهای افغان شرکت کنند. امسال نهمین دوره از مراسم جوایز سالانه تلویزیون آریانای افغانستان (9th Annual ATN Awards) در سالن ایستانا بودایا (Istana Budaya) کوالالامپور برگزار خواهد شد.

در این مراسم قرار است برترین استعدادهای افغان در بخش‌های مختلف موسیقی و هنرهای نمایشی معرفی شوند.

احسان بیات، رئیس تلویزیون آریانای افغانستان در این خصوص گفت: این رویداد سالانه طی دوره‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته و توانسته به خوبی هنر و فرهنگ افغانستان را به مردم جهان نشان دهد. ما انتظار داریم بیش از 800 میهمان در این مراسم حضور داشته باشند و بیش از 45 میلیون نفر نیز این مراسم را به طور زنده تماشا کنند.

فراخوان برای شرکت در این رقابت‌ها از مدت‌ها قبل انجام شده است و اسامی نامزدهای نهایی اواسط ماه ژانویه 2015 اعلام شد. پس از این مرحله از مردم خواسته شد تا با مراجعه به وب‌سایت www.atnawards.com به نامزدهای خود رای دهند.

گفته می‌شود که در این رویداد هنرمندانی از کشورهای افغانستان، ایران و تاجیکستان نیز حضور خواهند داشت و بهترین آهنگ‌های سال گذشته توسط هنرمندان اجرا خواهد شد.