امیر شکیب

صدای ایرانیان (نمایندگی مالزی)؛ یک معلم مالزیایی دروس مذهبی که پیش از این به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود محکوم به اعدام شد. دادگاه فدرال مالزی حنیف محمد علی ۳۱ ساله را که متهم به قتل سیفول سیازانی سیفول ۷ ساله است را محکوم به اعدام کرد. حنیف پیش از این توسط قاضی دادگاه به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود. حنیف متهم است در ماه مارچ سال ۲۰۱۱ پسر بچه ۷ ساله را به قتل رسانده است. او در سال ۲۰۱۲ به زندان افتاد اما قاضی دادگاه تجدید نظر او را به مرگ محکوم کرد.

 تارنمای استار در این رابطه نوشت، محمد زکی عبدالوهاب کمیسر قضایی اعلام کرد حنیف با وارد کردن ضربات سنگین به سر پسر بچه باعث مرگ مغزی او شده بود. سیفول پس از سه روز در بیمارستان درگذشت. پس از این واقعه حنیف به اتهام قتل دستگیر و محکوم شد.

مادر خوانده کودک ۷ ساله پیش از این اعلام کرده بود، حنیف که همچنین مسئول خوابگاه مدرسه مذهبی بوده است رفتار خوبی با سیفول داشته و حتی به او پول تو جیبی میداده است. دادگاه فدرال مالزی پس از اعتراف حنیف به قتل حکم او را از حبس ابد به اعدام تغییر داد.

حنیف در سال ۲۰۱۱ به عنوان مسئول خوابگاه مدرسه مذهبی به علت بی نظمی کودک را تنببه کرد و با وارد کردن ضربات سنگین به سر او باعث مرگش شد. پس از این واقعه بسیاری از دولتمردان و احزاب مالزی نسبت به این حادثه واکنش نشان داده و اعلام کردند باید نظارت بیشتری بر سختگیریهای مدارس مذهبی در این کشور داشت و معلمان این مدارس را از میان معلمان با تجربه انتخاب کرد.