وب سایت «انصارحزب الله» در گزارشی خبر از آغاز عملیات گسترده این گروه شبه نظامی برای حذف «مفسدان و حامیان‌شان» در ایران داده است.

به نظر می‌رسد این جدی‌ترین تهدید علنی یک گروه شبه نظامی وابسته به جناح‌های تندرو در کشور برای اعمال فرا قانونی است.

عبدالحمید محتشم دبیر کل این مجموعه که به ملاقات مادر علی خلیلی رفته بود گفته است: «شهادت غریبانه برادرمان، اراده حزب‌الله را برای آغاز یک حرکت منسجم به حرکت درآورد و اکنون قصد بر این است تا با وجود همه حملات شبانه‌روزی معاندان و منافقان برای مجریان ‌ام‌الفرایض، شیوه انجام عملیات به‌گونه‌ای باشد که مفسدان را که به‌دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند منکوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف کند.» وی همچنین مدعی شده که «گستره عملیات «انصار حزب‌الله» کشوری است و میدان عمل در تهران بسیار وسیع و حجم عملیات بالاخواهد بود.»

براساس این گزارش، قرار است اعضای «انصار حزب‌الله» در قالب تیم‌های چند ده‌نفره برادران و خواهران، در نقاط مختلف شهر فعال شوند.

علی خلیلی جوان ۱۹ ساله ای بود که در ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ در یکی از محلات شرق تهران و در حین بازگشت از هیئت  به واسطه آنچه برخی رسانه‌های ایران امر به معروف و نهی از منکر می‌نامند مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه گردن مضروب شد.

وی پس از مدت‌ها بیماری در فروردین سال ۹۳ از دنیا رفت و حالا به نظر می‌رسد انصارحزب‌الله قصد دارد تا به واسطه این حادثه برای مقابله با کسانی که آنها را مفسد می‌دانند به عملیات‌های خیابانی روی آورند.

هر چند وزیر کشور پیشتر به خبرنگار روزنامه شرق گفته بود «این طور نیست که هر کسی که احساس مسوولیت کند هر کاری را انجام دهد، حتی به‌حق، مسوولانه و شرعی، چون رفتار اجتماعی تابع قواعد اجتماعی است که قانون، آن را برای ما مشخص می‌کند.» اما عبدالحمید محتشم در گفتگوی امروز خود  با این روزنامه  مدعی شده است که انصارحزب‌الله به دنبال کسب مجوز از وزارت کشور است و

حال باید دید واکنش دولت و وزارت کشور و نهادهای قانونی نسبت به این اظهارات چیست؟